Friday, December 19, 2008

Telatah Aina (HAPDATE)


*satu pagi di Bukit Jalil...... @ Jom Heboh


Alhamdulilah...dah genap 2 tahun anak mama nie......semakin hari semakin banyak perkara yang dilakukan menggeletek hati mama & babah. Malam nie jer...aku dok tergelak pecah perut dengan gelagat Aina...pandai minah nie berlakon yer.

# Ntah apa yang dibengangkan dengan babah dia....dia mulalah start membebel kan ntah apa2 ayat..dengan gaya2 marah sekali..macam mana yang aku dok selalu buat kalo marah kan dia , macam tu lah dia copy cat balik...huh..anak dara sorang ni cukup garang sekali.

Macam semalam , time tu aku nak ambik dia kat taska...macam biasalah time aku nak ambik depa dok main kat playground taska tu..nampak jer aku dia dah excited....tiba2 member dia dok lari ..bush terlanggar lah Aina..berdebuk jatuh..dan sepantas kilat di lepuk nya budah tu 2..3 das sekali........tanpa belas kasihan...depan mata aku oK ..... betapa aku sedar sekarang garang sungguh anak dara aku sorang nie...smpi BS kat situ kata Aina nie pantang kena sentuh..siaplah..sapa yang usik dia....tak pe2 think +ve.......bagus juga sebab dia boleh mempertahankan diri daripada dibuli ketika di taska..mama takde ok nak tolong Aina..so pandai2 lah jaga diri tu..jgn smpi cederakan member sudah.....ikut saper lah perangai tu yer babah?

# Sekarang nie sebelah Apartment aku ada Restaurant Mamak baru buka....so dalam seminggu adalah dalam 3 atau 4 kali.....kita orang akan melantak roti canai kat situ.......Aina sekarang dah pandai demand ok......balik jer Taska dia start dah...."nak..tu..oti" (nak tu roti canai).Tak di layan siap lah....(tapi kekadang buat dek jer....tak sanggup wei takkan hari2 nak makan roti canai......)
Tapi dia memang kaki roti canai la niee.....kalau dapat sedap jer dia cicah kuah dal tu...sampaikan pernah satu hari tu satu keluarga nie duk depan kita org duk senyum2 satu family..tgk gaya Aina makan roti canai macam tak sesuai dengan umur dia....(nasib baik roti canai depa sedap)

#tabiat dia sekarang...MENYANYI..dia akan pegang sikat comel dia tu untuk dijadikan mikrofon..pastu berlagak depan TV macam dia lah Super Star...the fav. song ialah....satu..satu saya sayang mama..dua..dua.........(smbg sendirilah yer).....old mc donald, burung kakak tua, if u're happy,birthday song.. byk lagilah ..Versi Aina lah.....bahasa tonggang langgang lagi...tp melodi tetap ada..picthing out sikit....bila kita puji sikit start lah tergedik2.

# Dia nie kalau ke shopping complex..no stroller ok ..takkan di layan....cara dia ..dia akan tarik tangan mama konon2 sebelah kananlah....dan tarik tangan babah sebelah kiri...dan dia tengah2 .. lepas tu jalan macam nak pi pasar..macam dia sorang jer yang ada babah and mama....so puas hatilah kalau babah n mama pegang dia.........sekali dua.

# Sometimes dia akan buat perangai sebijik macam perilaku seorang baby...dengan cara jalannya, bercakap, mimik muka.....dengan harapan we all manja n belai dia like a baby..(huh)

# Dia memang jaga betul babah dia..mama jeolus tau..kalo babah bersin..terus lari ambik kan tisu lap hidung babah, kalau makan kuih..mesti ambikkan untuk babah dulu....kalo mama and babah depa tangan nak dukung..mesti pilih babah..tp kalo nak ngempeng pandai pulak peluk cium mama dulu....

No comments: