Wednesday, June 3, 2009

Rentetan Kehidupan di Melaka

Rentetan kehidupan saya di sini

Kuaters
Last week bermula lah kehidupan aku menduduki rumah kerajaan. Dapat tingkat 4 atas sekali beb. Takder lift.Semput nafas aku.Tapi alhamdulilah...apartment tu cukup selesa bagi aku...lengkap dengan perabot...cuma brg2 elektrik aku just beli yg penting2 jer. Aina pun suka dengan suasana rumah tu...koridor mengadap kawasan pokok getah yang sungguh menghijau(kata2 penyejuk hati) tiada bunyi deruan enjin kenderaan yg menggila seperti di KL.Suasana yg sunyi dan tenteram...suasana kampung lah katakan.Meh lah singgah ke Lubok Cina...boleh kita pi ramai2 ke Tanjung Bidara.

Tanjung Bidara
Dari rumah just mengambil masa 15 minit jer. Pergi hari tu pun, saja jalan2 cari breakfast...tak sempat mandi manda pun..just teman kan Aina di taman permainan.

Mengajar
Hari nie, tugas pertama aku mengajar. Huh..berdebar2 sungguh......tapi maintain tetap maintain...Alhamdulilah...berjalan lancar.

Aina
Masuk hari nie dah hari ke3 Aina di taska baru....sampai jer depan pintu meraung tak ingat..yerlah persekitaran baru...tapi menurut2 penjaga2 taska tu...semalam Aina dah boleh bergaul2 dengan kawan2 baru,maybe dia masih belum dapat menyesuaikan keadaan diri.
Kat rumah pulak,sebab tinggal kami berdua2 jer CD lah peneman dia..dari satu CD ke satu CD yg lain...bosan jer ajak aku main puzzle..bosan lagi ajak tidur terus...hihihihi

Pregnancy
Kali nie..rasa alahan tu tetap..ada...cuma tak der lah muntah2 sgt...loya jer..angin jer yg keluar.Tengahari memang tak selera makan nasi.Tadi aku just minum milo panas..tu pun dah kenyang.Balik kang bersilat lah aku di dapur.Masak kat rumah baru selera makan.Sedih lah Mr Hubby dok jauh..kalo tak sure dia yg masak..tukang urut kaki.....tukang tu..tukang nie....huhuhu..tak sabar nyer tunggu hari Jumaat.Sekarang nie Mr Hubby yg ulang alik ke Melaka..Jumaat jer habis kerja terus drive ke Melaka ...pagi2 Isnin baru balik Puchong.

3 comments:

weeda said...

rezeki anak la Roha kata orang..dapat keje baru, baby baru hehehe...Anyway Take good care of yourself yer :)

rohaadam said...

thanks lah ida,
cuma skrg terasa sikit lah...4 tahun tak pernah berpisah ngan abg mus..pastu skrg dok jauh pulak.....tu yg sedih sikit sekarang....tak perlah pengorbanan...dapat sesuatu tu kekadang terpaksa juga berkorban benda lain.kan kan...meh sini datang melaka

NiaMubs said...

memang pilu jer rasa kan bila berjauhan dgn encik suami bila time2 pregnant kan..
be strong k..