Monday, June 2, 2008

Vacation (update)



#aku baru sampai pagi tadi lebih kurang pukul 1030 am ...flight delay tu sebab aku extend cuti sampai hari nie..cerita selanjutnya...


Suppose aku bertolak ke Tioman pada 30 May, tp flight terpaksa delay disebabkan kerosakkan kecil. Jadual flight aku 1240 tengah hari tp delay ke 0240 pm kemudian 1600pm lepas tu terus delay keesokkan harinya.Penat sungguh bertapa kat Subang airport tu sampai ke petang.Penat melayan si kecik yg tak tahu duk diam.



1st Day




So,aku bertolak ke Tioman pada 31 May pukul 8 am.Lebih kurang satu jam je dah sampai.Dari airport kita org terus ke Berjaya Tioman Hotel.










Petang tu kita org ke Taman Laut.memang tak rancang pun nak ke sana , tp kebetulan jer....hubby nyesal giler coz tak bawak barang snorkelling dia. so , kita org just ronda2 je sekitar Taman Laut tu...balik dari Taman Laut bawa aina ke pool...excited sungguh dia.....memang cantik......malam tu kita org just dinner kat restaurant kat luar Berjaya Hotel tu jer....



*Taman Laut

2nd day




Lepas breakfast kat luar, kita org ke Lobby...ingat nak ke Pulau Rengis...tp bila fikir balik...Aina kecik lagi kita org just cancel jer...malas nak pie....rasa macam tak sesuai nak bawa dia...so balik bilik..tido....


Petang baru kita org keluar.....1st ke kiddie club....lepas tu agak2 matahari ala ala redup so,kita org decide nak mandi laut..just depan hotel je...air pun jernih jer....mula2 Aina melalak gak bila ombak dtg lepas tu dia dah boleh kawal.....n memang seronok tgk dia main air...hubby aku pun apa lagi start lah menyelam......
* nie dengan pantas dia menjilat pasir...geram je aku tak der benda lain nak makan agaknya






Malam tu..kita org dinner BBQ....kat Hotel je malas dah nak makan luar sebab jauh wo nak kuar dari hotel tu....Aina bila nampak beraneka makanan dia start lah sengih2......dia yg terlebih excited....






3rd day


Disebabkan flight delay hari tu...so kita org extend vacation sampai Monday..tp aku tak tahu flight balik Kl pukul berapa...suppose aku dah balik Sunday.Aku try call, tak der org pick up....at last around 8am baru aku dapat call Berjaya Air,bila check nama aku on Sunday flight rupa2nya dia org tak arrange kan,nasib baik ada seat kosong flight 0920 am.lintang pukang kita org berkemas takut tertinggal flight.Ingat kan flight tengah hari, boleh lah pi shopping skit lagi..tp hampeh...nasib baik dah beli a day before...tp ingat kan nak belikan sikit cendramata untuk budak2 office..tp disebabkan flight pgi tu awal....terpaksa lah pendam kan......w/pun geram yg amat.




































































Posted by Picasa


glitter-graphics.com

No comments: