Tuesday, May 24, 2011

Sabar ada hadnya

FUh! Saya tak pernah hilang sabar macam ni selama ini. Selama 2 tahun saya bergelar seorang pengajar,inilah 1st time tahap kesabaran saya diuji.Selama ni saya masih mampu berlembut hati dengan depa.Tapi,bila kesabaran kita dan kelembutan diambil kesempatan memang saya sedih sangat!

Sebabnya? Bila ada yg cuba tunjuk pandai...bagi tugasan masing2 macam professor..bodoh sombong..tak tau buat tahu konon2.....tapi hasilnya boleh saya baling dalam tong sampah. Bila ditegur jawab menjela2....memang had kesabaran saya telah diuji!

Sampai ada a few pengajar complaint pada saya,budak2 skrg ni memang liat bila kita mintak tolong,alasan nya assignment.....duk terperuk mengadap laptop setiap masa......tapi assignment macam hampeh!!!!!!!!!!!!!!!! Tapi,sebenarnya mengadap benda lain!. Tu yg buat kan sy lg berapi2 tadi.

Sampai masa saya nak pulangkan balik tugasan depa supaya buat semula,menggigil2 tangan ni campak tugasan2 tu.Cuba tahan diri ni,tapi macam tak boleh control,dengan tangan yg menggigil tu,suara pun terketar2 panggil nama depa.Saya pun pelik,maybe dah lama simpan,sampai satu tahap kesabaran tu memang tak boleh dikawal lagi.

*** Sebenarnya bukan semua yg memberi saya masalah,tapi a few yg mendatangkan masalah dan sambil lewa buat kerja tulah yg mendatangkan marah saya!!!!!!!


2 comments:

SemuaTentangKita said...

sebab tu la insan yang bergelar 'guru/pengajar' ni sangat besar pahalanya.Dugaan dalam mendidik anak bangsa memang boleh pengsan dibuatnya. Banyak2 bersabar yer.

rohaadam said...

memang dah lama tahan sabar,tu yg meletup tu......bdk2 la ni,lembut sgt pun x blh...smpi ambil kesempatan,kalau tegas sangat pun susah......poning2222.