Wednesday, September 3, 2008

Masak apa yer?

Hari nie dah masuk hari ke 3 umat Islam berpuasa kan...aku baru jer 1st day (biasa lah orang perempuan ada alasan yg kukuh).
Selama 2 hari waktu berbuka....just kat rumah jer ... menggunakan sebaik2 nya perkakasan dapur biar kasi berasap sikit. Tugas memaksa masih dipikul lagi MrHubby 70% ...aku tolong gak .....potong2 sayur,masak nasi,penambah rasa, cuci pinggan..paling penting main kejar2 ngan Aina...budak yg suka mengacau di dapur.
Semalam MrHubby .....masak 1) curry ayam 2) lala goreng bercili 3) ikan cencaru sumbat
4) ulam2 bersama sambal belacan (nia aku buat yer).

So,hari nie kesihan kat dia...so aku ingat nak masak special tp simple.Office aku kan balik awal bulan posa nie..so sempat lah nak memasak......fikir2 tak payah lah ambik Aina dulu dari taska..biar settlekan hal2 memasak ...baru ambik dia kalo tidak....aku tak boleh buat apa.....nak berkepit jer....kang baba dia juga kena jadi chef.
So, selepas mengodek2 resepi yg sesuai hari nie...
1) daging masak black pepper 2) bergedil ikan 3) masih mencari yg sesuai...............

No comments: