Thursday, November 27, 2008

My Sweetheart

*Dia memang kusyuk kalau layan benda nie.....macam mana motor tu boleh diletakkan di atas sekali aku pun tahu saper yg ngajar......yg kelakarnya tahulah pulak cube tiga segi tak boleh pakai...kat sini...kalau dia jumpa dia just campak jer.....
Lama juga aku tak buat entry untuk Aina kan...
Ok sekarang mama update sikit her development setakat nie...


* Sekarang nie dah boleh menyebut sesetengah perkataan tu dgn betul cuma bunyi tu kekadang tergelincir dari asal : Antaranya - awe(flower) , ayen (lion), nak ti (nak roti) , suar (seluar), pers (pampers) , bam (tidor), tar (car) , mot (remote tv).....pelat sgt ker dia?? Tapi risau gak...rasa macam speech developmet macam lambat sikit...


* Dia pun dah boleh ikut just simple step command lah....macam arahan pakai kasut, ambil pampers, pillow....kalo suruh mandi...dia lari dulu...dengan bogel2 tu dia boleh lari satu rumah suruh kita kejar...padahal...bukan dia takut mandi cuma gedik jer...nak main2.
Antara contoh soalan yg boleh dia jwb skg "What is ur name" (aina......)kekadang dia sengaja jawab ....(baby...)perasan betul.

~~~~ Sekarang nie...aku just point that..banyak kan membaca bersama dia.....to boost her skills..aku tak terlalu harap dia boleh hafal ABC...Z tapi buat masa sekarang just simply boleh kenal any picture/ benda yg aku tunjukkan...
sekarang minat dia terhadap book semakin ketara..kalo kekadang tu aku tak layan dia...dia akan bawa 2 , 3 buah book suruh aku bacakan...kekadang kesian tgk...macam busy sgt mama dia nie...tak nak layan dia...

* ...... sekarang kalo nampak kertas sure dia cari pen...lepas agak2 boring menconteng2 kat kertas tu start lah dinding 2 menjadi tempat luahan perasaan dia, dan babah dia akan bertegas dalam hal ni kerana.......sebelum ini babah dia telah bertungkus lumus mengecat dinding tu...mestilah panas apabila melihat hasil karya nya di musnahkan sewenang2nya.Alah baba kalo marah Aina pun dia buat dek jer..nangis kejap pastu start lah balik projek dia.


* Sekarang dia memang manja yg amat........kekadang tu boleh berlakon like a baby...dgn suara dengan gaya...sebijik dibuatnya.

### Lihat rambut anak ku bila...lah nak panjang...ada masa tu kalau ambik dia dari taska.....rambut dia BS kat situ ikat toncit tegak ciput jer.......dia paksa BS dia ikatkan..coz dia tgk member2 dia yg gurl2 kebanyakkan mesti rambut berikat..tp dia....sian anak mama..layan jerlah oi....

* Ntah apa tabiatnya..dulu tak kisah sgt dgn babe2(patung) skg nie..pi taska mesti wajib bawa salah satu babe2 dia.....

!! Ok tu jer idea yg kuar skg nie....nantilah aku sambung balik.
Korang perasan tak hari nie entry aku byk...sebabnya....aku free hari nie...bos takder, ramai takder sebab depa pi Batu Pahat,aku malas nak ikut..so duk office nie baper kerat jer yg tinggal....tu lah lapang sikit....

2 comments:

Anonymous said...

Mamaaina,
Sebijik mcm perangai Danish..inilah penangan anak2 hujung tahun..bab rambut pun sama..bilalah rambut anak ku nak panjang..

Rasanya personality diorang sama la:)

rohaadam said...

dec. kids nie manja terlebih sikit kot..perasan muda..hehhehee...danish tak per boy...aina girl..kekadang tu kalo jumpa org tak kenal mesti depa ingat aina ni boy....ishhh