Thursday, July 17, 2008

Alahai...

Just nak story wat happen malam tadi....seperti biasa aina tido around 8.45-9.00 pm .Lepas tu aku pun sibuklah mengemas bilik dia....susun balik her toys,books etc... lepas tu lipat baju yg dah macam nak meletup tu..bak kata hubby aku..smpi dia suggest "apa kata upah org lipat baju2 tu.." amboi2 perli nampak....nampak sangat tahap kemalasan wife dia melipat baju terserlah..tp dalam malas2 tu habis jugak aku settle kan hal2 melipat tu jugak..bukan dia tlg pun tlg tgk ada...

dalam pada aku duk sibuk2 ngan gaya ala2 makcik2 melipat baju..duk bersipuh ala2 anak dara kampung melipat baju..tiba2 hubby..bising..apa yg aku tahu td dia yg suka rela nak tukarkan diapers Aina yg tgh syok tido..tu..apahal pulak...la..rupa2nya anak dara aku ter poo poo dalam tidur...habis basah tilam tu..dah lah aku baru jer tukar bedsheet lain.....habis...lencun semua..tp yg pelik Aina duk lena jer tidur..selama nie kalo dia poo poo..memang tak leh tido punya...hubby dgn sepantas kilat bila dia buka diapers tu dan terlihat poo poo terus dia angkat Aina w/pun dia tahu budak tu tgh tidor.Terkejut aku terus dia bawak pie toilet bersihkan poo poo tu..Aina pun terbangunlah...tiba2 je....dah lah sedap tido tahu2 jer...dalam toilet..nasib baik dia tak mengamuk nangis maintain jer muka..boleh sambung balik tido..

Apa yg aku terkezut tadi tindakan sepantas kilat hubby aku bawak Aina ke toilet..tanpa sepatah arahan daripada aku...uik..pelik sungguh ...laju jer....

Apa kesimpulan cite nie sebenarnya?Entah lah aku sendirik pun tak faham.
Tp yg aku perasan lah..Aina kalo dia poo poo.dia akan cari abah dia...abah..abah..suruh cucilah tu...
Lagi satu kalo Aina tumpah kan something..abah dia juga akan dia cari padahal mama dia nie ada depan mata."pah..pah..abah..abah...."
Pelik pelik..tp bagus jugak....mama dia blh relax

No comments: