Thursday, March 25, 2010

Sudah 2 bulan

Hari ni genap Aleeya 2 bulan. Setakat ni alhamdulilah, Aleeya hanya makan dan minum susu mama dia jer.Semoga azam untuk fully brestfeeding dapat dilaksanakan dengan sempurna.Perkembangan Aleeya amat memberansangkan ,dia dah boleh memberi respon,senyum bila diagah.

Sekarang ni,dok training bottle feeding, yerlah kan next week dah start kerja,sekejap jer masa berlalu.

Jadual training Aleeya.

7 am ~ Direct brestfeeding.
8 am ~ Mandi pagi (lepas mandi minum thru bottle 2 oz Frozen EBM - habis licin) dan dia akan tidur balik.
10 am ~ Second bottle after 2 hour , 2oz Frozen EBM juga tu pun habis licin.
12 am ~ Third bottle 2 oz fresh EBM yg mama perah pukul 10.30 am.
2 pm ~ Fourth bottle,2 oz fresh EBM.
5 pm ~ Direct brestfeeding,sebab mama kan balik pukul 5 pm,taska pun tak jauh aku jalan kaki jer pi kerja hari-hari 5 minit dah sampai taska dan rumah.
* Aleeya aku train hisap puting (Time Aina dulu memang aku tak ajar pun) tapi Aleeya kali ni nampaknya aku kena train juga.Reasonnya :

- Aleeya bila nak susu tak boleh lambat,kalo tak dengarlah tangisan nyaring dia,kan kesian pulak pengasuh kat taska tu kelam kabut nak panas an EBM.(aku x nak menyusahkan dorang)
- Kerja aku ni memerlukan aku attend kursus dengan kerap, so kesian orang yg jaga nanti sekurang2 bila dia hisap puting dia rasa lebih tenang and cool bila mama dia takde disisi.


No comments: