Tuesday, January 20, 2009

jgn kutuk!


Di suatu petang minggu, agak2 bosan tak tahu nak buat apa...terlintas nak buat karipap. 1st time aku buat tau..selama ni just menyibuk jer setiap kali mak aku buat. Cari keledek tak der kat kedai, so pakai kentang jerlah .....nie resepi mak aku :

Inti
- 4 biji kentang / sebiji keledak
- segenggam ikan bili (ditumbuk)
-bawang kecik 3 biji (ditumbuk)
- bwang putih 3 biji (ditumbuk)
- satu pekat kecil serbuk kari
-garam
-gula
-perasa
- satu cawan air

Bahan yang ditumbuk, tumis sehingga mengeluarkan bau yg sodap. Masukkan kentang yg sudah di potong2 kecil, tambah air, masukkan serbuk kari, gula,garam dan perasa. Biarkan sehingga empuk dan air kering.Ok settle tang inti.
Akhirnya...siap lah karipap yg ranggup dan digemari MR Hubby.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


w/pun aku tahu huduh, yg penting SODAP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 comments:

mamadanish said...

ehh ok per rupasnye..nampak sedap..
teringin pulak nak mkn..ada lagi ke?

mamaaina said...

mamadanish,

hahaha..ku rasa huduh sesangat...
tapi sudah licinlah.....:-))