Wednesday, January 2, 2008

Goal Setting 2008...

Disebabkan semangat Sis Anamiraa aku pun excited to share my goal for this year....sebagai record and proven to myself.
  • Increase my monthly income 90% per month.(I know I can do it!!!dan dalam kearah itu..)
  • I MUST allocate my income to saving account at least 10% from gross income.
  • I MUST allocate my money to my mum secukupnya.(insyaAllah...harap2)
  • I MUST get more than 3.5 pointer this semester.
  • To be a good mother,wife and daughter.
  • To be a good worker and IKHLAS dengan aper kerja yg aku lakukan.
  • Menunaikan tanggungjawab sebagai hambaNya dengan sempurna.
  • Buka buku balik about cooking esp. in pastry.
  • Banyakkan membaca at least one book per month.
  • Dapat menunaikan semua yang aku list down and enjoy my life. seadanya.

There are two worlds: the world that we can measure with line and rule, and the world that we feel with our hearts and imagination. (Leigh Hunt)

There are two kinds of people, those who do the work and those who take the credit. Try to be in the first group; there is less competition there.... ( Indira Ghandi )

You must do the thing you think you cannot do. (Eleanor Roosevelt)

6 comments:

Nur said...

Mama Aina!okla tu...semoga sumer resolusi t'capai!*Amin*

Nur said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

finally leh letak comment.hehe..camner nak dapat 90% income tu..dasat:)..citer la skit

Anonymous said...

mamadanish..
I'm do it part time job..
as tuition tutor..sebnarnya sejak belajarr dulu dah buat tuition nie esp. hometuition.lagi2 kat KL nie...demand memang tinggi.Lepas kahwin stop tp sambung balik secara kebetulan...ada kawan sambung KPLI n offer gantikan dia ngajar kat Tuition Centre so start dari that time...rasa seronok pulak mengajar nie...dan skg buat hometuition...I ader satu job. parents nie bayar RM50/hour to teach their kids and seminggu just ajar 4 jam jer...memang berbaloi..
Tapi NIAT yg penting dalam mendidik nie...bukan semata kerana DUIT tapi keikhlasan kita...
Last month stop sebulan due to cuti sekolah kan...skg dah on balik....schedule pun dah fully book...banyak demand terpaksa ditolak...coz commiment family esp. Aina.

Anonymous said...

Wow..menariknye..seronoknye org yang ada bakat mengajar ni!I ni..huhuhuu

rohaadam said...

minat sebab utama coz dulu apply jadi cikgu tak dapat..skg nie kena rajin baca syllabus skg yg memang jauh diff. nyer dgn zaman kita dulu..