Sunday, January 27, 2008

**No...Title**

Saturday,26th Jan 2008
My SIL's maid has run way that morning..she working for her for close two years oledi.Pening...wo SIL aku tue...n aper yg aku dgr dia lari ngan lelaki...tp maid tue dah kahwin pun..n she has a husband and son at Indon.Aku selalu borak dgn dia nie...n memang close with my SIL's family...yerlah dah 2 years kejer kat sini....mana tau boleh jadi cam ginie...so aku tido lah rumah depa last night sebab kebetulan husband dia skg kat Morocco.SIL aku quite disappointed b'coz she has treated that maid macam ahli keluarga sendiri...n didn't expect the maid to run away.And my hubby pun temankan sis dia buat police report.SIL called the agency n need to wait another 6 month for new maid from Indon.The major problem is....bukan pasal kerja rumah tapi she worried about her daughter yg OKU tu...sape nak take care semasa sekolah coz selama nie maid tu yg dok temankan dia kat sekolah.Terpaksalah SIL aku tu ambik cuti sekejap.....

Sunday,27th Jan 2008
Wake up early today....coz I've the class at UKM Bangi this morning ...n da class start on 8am.Ingat nak tinggalkan Aina dgn SIL's maid, tapi dah lari terpaksa lah bawa sekali.....yer lah malas nak bawak sebab Abah dia drive n just drop by kan aku jer kat UKM..pastu pusing balik....tapi sekarang...dia dah sopan sikit duk dalam car seat tu..ikut mood dia jer..kalo baik ok..kalo tak tunggang terbalik lah car seat tu...tak nak kena ikat..tu lah yg aku risau nak tinggalkan dia alone with abah dia time drive..
Sampai jer...kat class,classmate kate lecturer send da sms inform that class cancel coz demam.Argghhhh jauh2 aku dtg nie..aku pun tgh demam nie....ishhhhhh.Nasib baik hubby tak jauh lagi n pusing baliklah pick up aku..suka bangat lah Aina tengok mama dia..masuk balik dalam kereta.
Terus balik rumah SIL n masak for lunch...lepas makan membuta ngan Aina..hubby pun sama..letih kot...aku pun bukan sihat sangat lagi nie...makin teruk pulak flu aku nie...mana taknya ubat cukup payah aku nak makan...sampai kena paksa ngan hubby aku...:-((

4 comments:

Nur said...

Hehe...yana langsung x nak dok dlm car seat dia.kalu dekat2 ok la...penah sekali tuh dia nangis tgn i sebelah bg susu kt dia,satu lagi pegang stereng. dahlaa keter i ni manual..nasib baik x jd menda2...u amek course ape kt ukm??part time ke?

Anonymous said...

bahaya gak tue Nur...I selalu risau sebab hubby selalu drive sorang ngan dia jer...dula ader time tu..meraung giler tak nak duk car seat..yg dia nak duduk atas perut abah dia.....beli car seat pun tak guna....kalo meraung sikit takper....nie siap ngan aksi ala2 ganas dia tu:-((

i buat Bach. in Managemnet(HR) dua tahun lebih dah buat ngan Open U tp class kat UKM.Dulu habis dip. kat Uitm gedik nak keje n kahwin sekarang nie...tergedik2 sambung balik..kalo tak dah lama habis.:-))
lagi pun tuntutan kejer gak......

Anonymous said...

hmm errrmmmm
2007 ke 2008..

Anonymous said...

YaAllah..tak perasan...terketinggalan setahun rupernya