Friday, January 4, 2008

Save on splurge



Tadi duk godek2 magazine box lama so sambil2 tu dok selak2 lah n jumpa this topic ways to save splurge and still keep to a budget.Aku rasa this topic sangat lah bersesuian dengan aku memandangkan,tahun baru pun baru bermula...n salah satu azam baru yg MESTI aku kotakan...keep saving money...so this ways aku rasa baguih sebagai panduan bagi aku....yang mata duitan nie...hehehhe.


1) bila sampai pay day, NEVER go from ATM to a shopping mall...kalo tak all that money dalam wallet kita tu...akan lesap kat?(faham2 jerlah)...


2) shop with kawan yg tak sabar,ngan spouse or child gerenti kita kurang shopping.(nie betul sebab aku nie selalu shopping sorang2 maka byklah membeli tapi kalo pi ngan hubby gerenti aku tak beli aper2)


3) Take a 10 minutes bfr buying on impulse, chances are u'll decide otherwise.


4) Paling penting nie....never shop for food when hungry.(sebab aku banyak habis kan duit kat makan..makan...makan)


5) Grocery shopping- make a list - take it n buy from list ONLY.(nie kena betui2 berlatih nie...sentiasa failed kalo sampai tang nie)



Lagi..any idea????

No comments: