Monday, February 14, 2011

HaSue Giveaway:'Saya telah melahirkan bayi 2010'


Teruja sangat bila Blogwalking tadi bila ada GA yang dianjurkan di HASUE. So, saya pun menggedikkan diri untuk sertai.

Nama baby : Nur Aleeya Yasmin Binti Mustaza
Dilahirkan pada : 25 Januari 2010 di Hospital Serdang
Waktu Lahir : 9:20 Pagi
Berat masa lahir :3.19 Kg
Panjang : 51 cm
Dilahirkan secara normal.

Aleeya ni merupakan anak kedua saya. Jarak dia dengan older sister tu lebih kurang 3 tahun (family planningkan).Waktu mengandungkan dan melahirkan Aleeya saya rasa sangatlah menyenangkan.Alhamdulilah saya takde lah mabuk teruk just 2 bulan awal sahaja morning sickness. Bulan-bulan seterusnya memang saya ligat ke sana ke mari. Waktu melahirkan pun senang,masuk je labor room dalam setengah jam dah selamat.Adalah dalam 3 / 4 kali push. Memang syukur sangat kerana proses kelahiran yang sangat mudah.

Aleeya seorang baby yang senang diurus dan ceria. Janji ada susu, makan, cukup tidur dan layan dia main.Settle masalah.Sekarang Aleeya dah genap setahun. Dah selamat berjalan terkedek-kedek ke sana ke mari. Bila dah dapat kaki ni,penat sikit lah nak control.Lagi-lagi saya ni PJJ dgn hubby.Weekend jer baru jumpa.Penant memang penat, tapi hati saya tenang bila lihat dia tersenyum gembira.





2 comments:

HaSue said...

Assalammualaikum.
Aleeya..besonyer mate..betul2 galak laa mata dier..so comel..hihi.
Dah pandai jalan dah yer..sian mama terpaksa kejar dier ek..nanti aleeya tggu laa ayah balik wiken tu baru lari laju2,bagi ayah kejar pulak..hehe..
anyway,,trima kasih join GA ni n smg berjaya yer =)

rohaadam said...

thanks Hasue....kalau tidak x kenal lagi dia tenung samapai org pun takut..hehehhe.