Monday, February 14, 2011

Sebab-sebab saya tak publish Blog di FB

Walaupun saya ni dah start berblogging dari 2007 until sekarang.Tapi saya still rasa amat-amatlah macam baby kecil yang baru mengenal dunia. Masa mula-mula berblogging tahun2 awal tu,memang lah excited bangat...lepas tu semangat saya semakin lama semakin surut.Dulu rata-rata tujuan berblogging adalah untuk berkongsi aktiviti harian,bercerita tentang keluarga dan berkongsi maklumat yang seciput untuk tatapan rakan-rakan alam maya.

Dalam 2 tahun kebelakangan ini,memanglah saya amat lah jarang untuk update sesuatu entry yg baru.Tahun 2011 ni bagaikan satu permulaan baru saya untuk kembali bergerak active.Terkejut jugak dengan suasana dan cara berblogging sekarang,masing2 berlumba2 meningkatkan traffic blog,blogwalking mencanak2 dengan tujuan yang satu $$$$ kan?Ala....saya pun sama jer,try selitkan juga clik clik $$$$ manalah tahu ada yg sudi membaca blog saya ni,sekaligus saya pun dapat $$$$.

Officemate memang tak tahu wujudnya blog saya ni.Cuma ada beberapa yg rapat dengan saya jer yg tahu.Itupun dorang ada juga tanya blog saya ni apa?Senang jer saya jawab,carilah sendiri.Entahlah saya rasa blog saya ni dah macam satu diari harian saya.Biarlah mereka jumpa sendiri atau orang yang tak kenali baca.

Saya juga tak publishkan Blog ni di FB saya,walaupun saya tahu cara mudah nak tingkatkan traffic melalui FB,sebabnya:

- Majoriti members FB saya selain officemate & teman2 laman adalah students saya sendiri.
- Ish,tak selesa bila dorang ni tau apa aktiviti harian saya.Cukuplah sekadar saya publish gambar-gambar kat FB tu.
- Biarlah mereka sendiri yang terjumpa blog ni,daripada saya sendiri yang bagi tahu.
- Nanti depa ingat saya ni takde kojer lain agaknya mengadap blog,walaupun selalunya saya update entry baru waktu cuti/ malam.
- Saya pemalu.Tak nak interframe.Macam blogger yg glamorkan?Perasan.

5 comments:

Unknown said...

ahaha... sama la macam saya. kat fb tu bukan takat kengkawan lama, ofismet je. tapi siap dengan student husband pun ada yang add saya. segan le pulak kalau diorang baca blog picisan saya tu hihi.

rohaadam said...

sebab rasa blog ni tmpt merapu tu yg segan kot.hehehhehe

Liza @ Adzriel AB said...

Lain org lain rasanya. kalau mcm saya pula tak kisah sangat. jenis tak nak ambil kisah sangat, cuma jgn menimbulkan kontroversi aje. tak pe..merapu yg berisi tu ok aje.

rohaadam said...

Tak kisah xperlah kan.Kalau bab2 kontrovensi yg timbul tu yg bahaya.Sekarang ni org cepat je melatah walaupun sikit punya hal.

Liza @ Adzriel AB said...

he..he.. itu le.. kita kena belajor bersabor. itu yg kdg2 baca 2-3 kali nak bagi paham betul2.