Wednesday, March 23, 2011

After 5 pm



Selalunya kalau mood saya rajin dapatlah kanak-kanak ribena ni bersuka ria kat taman..tapi kalau mood malas saya menerpa jangan harap lah yer....Jadi,hari ni mood saya baik sikit..so dapatlah kanak-kanak ribena ni terlepas ke taman.Huh! Aleeya excited bangatlah.....Aina?lagilah......

Tiba-tiba Aina bertekak dengan kawan dia berebutkan buaian..erm....saya pun malas nak dengar....terus ajak Aina balik rumah.Lor......yang kelakarnya.....ramai pulak kawan-kawan dia mengikut...erm...habislah rumah pulak jadi port dorang.

Bila geng-geng Aina ni dah boring main dan bersepah kan rumah..dorang nak balik ke taman semula.Aina apalagi..macam disorongkan batal terus terpa keluar juga(padahal dia memanglah jarang ke taman tanpa saya).Tapi hari ni,biarlah dia dgn kawan-kawannya..bagi chance (taman kat bawah kuarters je)  orang luar memang tak boleh masuk..so confident lah nak lepas kan dia.

Usha juga dari atas..sebab balkoni belakang rumah saya betul-betul mengadap taman..syok jer dia main basikal sambil pegang aiskrim malaysia......enjoy sakan na...

Lepas tu,saya busy ngan Aleeya ..masak sikit and kemas2 rumah.Jam dah dekat pukul 7pm,tapi Aina tak balik-balik.Tengok kat taman..sorang pun takde.Tak boleh jadi ni.....saya kena turun juga cari dia.Kalau dah gelap,saya takut dia jadi gabra nak balik nanti.

Pusing satu apartment,basikal tak jumpa pun.Sekali ,saya nampak basikal dia nun jauh kat Padang Kawad,elok jer tersusun 4 biji basikal yang comel2.Apalagi gigih ok saya berjalan ke padang kawad dengan dukung Aleeya.Sampai je,seorang pun takde kat situ.

Depan padang kawad tu Dewan Besar,tengok terang menerang happening sebab ramai tengah main badminton kat situ.Nasib baik,kat situ ada seorang budak tengah dok bersenam,saya suruh dia panggilkan Aina kat dewan besar tu.Lagi jauh dia dah nampak saya,tersengih2 macam kerang busuk.Tau pun salah..buat saya risau jer.Dia pulak punya bangga cerita..pot per pot pet..sebab tengok orang amin badminton.Macam-macam hal tau :-)



1 comment:

ariana said...

senanglah..sebab playground dekat ngan rumah je ye..:)